Obchodní podmínky ke smlouvě o dílo
společnosti ŽABKA KLIMA s.r.o., IČ: 14257599, DIČ: CZ14257599, sídlo: Lidická 700/19, Veveří, 602 00 Brno,
jako zhotovitele.
Úvodní ustanovení
1.1 Tyto Dodací podmínky ke smlouvě o dílo (dále jen „podmínky“) upravují práva a povinnosti smluvních stran smlouvy o dílo (dále jen „smlouva“) a jsou její nedílnou součástí.
1.2. Smluvní strany jsou objednatel a zhotovitel. Zhotovitelem je ŽABKA KLIMA s.r.o. a objednatel je konečný uživatel díla.
1.3 Vztah mezi zhotovitelem a objednatelem, který je spotřebitelem, se řídí smlouvou o dílo, ustanovením těchto podmínek a Občanským zákoníkem.
Předmět smlouvy
2.1 Předmětem smlouvy je závazek zhotovitele provést dohodnuté dílo a objednatel se zavazuje dílo převzít a zaplatit za jeho provedení sjednanou cenu.
2.2 Předmětem díla je montáž klimatizační jednotky včetně příslušenství, která je specifikována ve smlouvě vypracované na základě cenové nabídky. Veškeré nabídky zůstávají vlastnictvím zhotovitele. Bez souhlasu zhotovitele není objednatel oprávněn tyto kopírovat či zpřístupnit třetí osobě.
Místo plnění a doba provedení
3.1 Provedením díla se rozumí jeho řádné ukončení a předání předmětu díla v dohodnutém místě a době
objednateli.
3.2 Místem plnění je adresa uvedená ve smlouvě.
3.3 Konkrétní den a čas provedení montáže v místě plnění dohodne zhotovitel s objednatelem osobně, přičemž termín je specifikován v SoD.
3.4 Zhotovitel se zavazuje provést dílo v termínu sjednaném ve smlouvě. Do doby plnění se nepočítá prodlení, které bylo způsobeno neposkytnutím součinnosti ze strany objednatele nebo překážkami z důvodu na straně objednatele a dále z důvodu překážek na straně zhotovitele způsobených vyšší mocí.
3.5 Objednatel a zhotovitel se mohou dohodnout na tom, že plnění bude poskytnuto bezprostředně po uzavření smlouvy a objednatel souhlasí s okamžitým plněním před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy. V takovém případě objednatel nemá právo na odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů od uzavření smlouvy.
3.6 Objednatel je povinen sám a na své náklady zajistit, aby zhotovitel mohl provést dílo v době provedení, zejména je povinen zajistit stavební připravenost a umožnit montáž díla.
3.7 Objednatel, který je spotřebitelem, má právo od Smlouvy, která byla uzavřena prostřednictvím prostředků komunikace na dálku odstoupit do čtrnácti (14) dnů od uzavření smlouvy s výjimkou případů uvedených v čl. 3.5 těchto podmínek. Takové odstoupení od Smlouvy musí být zhotoviteli prokazatelně doručeno emailem na adresu: info@zabkaklima.cz nebo písemně na adresu: ŽABKA KLIMA s.r.o., Lidická 700/19, 602 00 Brno
Provedení díla
4.1 Zhotovitel je povinen provést dílo na svůj náklad a na své nebezpečí. Zhotovitel provede montáž svými zaměstnanci, případně jinou osobou, která byla zhotovitelem řádně proškolena a je se zhotovitelem ve smluvním vztahu.
4.2 Objednatel je povinen poskytnou zhotoviteli součinnost při provádění montáže. Objednatel se zejména zavazuje umožnit zhotoviteli přístup do prostor, kde bude prováděna montáž, zajistit zhotoviteli bezplatný přístup ke zdroji elektrické energie.
4.3 Pokud i přes poučení zhotovitele objednatel trvá na tom, že chce klimatizační jednotku připojit na vlastní potrubí (předpřipravené trubky), je povinen toto uvést ve smlouvě a zhotovitel neodpovídá za vady díla způsobené špatným provedením potrubí.
4.4 Pokud i přes poučení zhotovitele objednatel trvá na tom, že chce připojit klimatizační jednotku s nedostatečným výkonem, je povinen toto uvést ve smlouvě a zhotovitel neodpovídá za vady díla způsobené nedostatečným výkonem.
4.5 Pokud i přes poučení zhotovitele objednatel trvá na nevhodném umístění jednotky je povinen toto uvést ve smlouvě a zhotovitel neodpovídá za vady díla způsobené nevhodným umístěním jednotky.
4.6 Pokud objednatel nesouhlasí s vizuálním provedením (upevnění jednotek, lišt apod.), musí tyto připomínky vznést již při uzavírání smlouvy.
4.7 Objednatel je povinen zajistit souhlas vlastníka nemovitosti, společenství vlastníků apod. s umístěním venkovní jednotky. Důsledky nezajištění souhlasu jdou k tíži objednatele.
4.8 Klimatizace je zapojena do zásuvky. Objednatel je povinen zajistit, aby byl jistič a zapojení dostatečné pro umístění klimatizační jednotky. Stejně tak je objednatel povinen zajistit statický posudek při umístění klimatizační jednotky za střechu a porušení této povinnosti jde k tíži objednatele.
4.9 Zhotovitel upozorňuje objednatele na to, že v důsledku nerovnosti zdi mohou komponenty klimatizační jednotky od zdi odstávat.
Předání a převzetí díla
5.1 Bezprostředně po ukončení montáže předá zhotovitel dílo objednateli. K převzetí díla je oprávněn také zmocněnec objednatele, který je přítomen při provádění díla.
5.2 Objednatel je povinen dílo převzít, a to i tehdy, pokud dílo vykazuje vady a nedodělky, které samy o sobě a ani ve spojení s jinými nebrání užívání díla
5.3 Vyskytnou-li se při předání díla vady a nedodělky, které samy o sobě a ani ve spojení s jinými nebrání užívání díla, budou tyto vady uvedeny v předávacím protokolu spolu se způsobem řešení a lhůtou pro odstranění vad.
5.4 Objednatel není povinen převzít dílo, pokud dílo vykazuje vady a nedodělky, které sami o sobě nebo ve spojení s jinými brání užívání díla. V případě nepřevzetí díla je však objednatel povinen podepsat protokol o montáži, ve kterém bude uvedeno, v jakém rozsahu bylo dílo provedeno a jaké vady dílo má. Zhotovitel je povinen vady odstranit nejpozději do 30-ti dnů po podpisu protokolu. Po odstranění vady či nedodělku vyzve zhotovitel objednatele k převzetí díla.
Záruka a odpovědnost za vady
6.1 Zhotovitel poskytuje objednateli na dílo záruku 24 měsíců, pokud není v SoD uvedeno jinak. Záruka v tomto rozsahu je poskytována výhradně objednateli, který je spotřebitelem. Zhotovitel současně vystaví objednateli záruční list. Záruční doba na dílo zhotovené zhotovitelem počíná běžet dnem předání díla objednateli. Zárukou se zavazuje zhotovitel, že dílo bude mít po dobu záruky vlastnosti sjednané ve smlouvě a bude po tuto dobu způsobilé ke smluvenému použití a že si zachová obvyklé vlastnosti.
6.2 Vady, které se vyskytnou v záruční době, se uplatňují v reklamačním řízení. Reklamaci musí objednatel uplatnit u zhotovitele písemnou formou bez odkladu po zjištění vady. Reklamace musí vždy obsahovat číslo zakázky, datum a rok montáže, jméno, kontaktní adresu, telefon a přesný popis vady. Zhotovitel se zavazuje, že reklamační vady řádně uplatněnou reklamací na svůj náklad odstranit nejpozději do 30 dnů od data uplatnění vady.
6.3 Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, je objednatel oprávněn požadovat bezplatné odstranění vady. Odstranění vady bude provedeno zhotovitelem, a to buď opravou, nebo výměnou vadného prvku.
6.4 Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být podle objednávky řádně užívána jako věc bez vady, má objednatel právo na zrušení smlouvy. Totéž právo mu přísluší u vad odstranitelných, jestliže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad nemůže věc řádně užívat. Jde-li o vadu
neodstranitelnou, která však nebrání řádnému užívání věci podle objednávky, má objednatel právo na přiměřenou slevu.
6.5 Při poskytnutí záruční opravy zhotovitelem je objednatel povinen poskytnout zhotoviteli potřebnou součinnost, zejména umožnit vstup do prostor, kde se nachází dílo, komunikovat se zástupci zhotovitele, kteří reklamaci řeší, dohodnout se a odsouhlasit včas způsob odstranění vady, umožnit zhotoviteli odvoz díla nebo jeho částí, na které se vztahuje uplatnění záruk za účelem odstranění vad apod.
6.6 Zhotovitel dále odpovídá objednateli za vady díla. Zejména zhotovitel odpovídá objednateli, který je
spotřebitelem, že dílo
a) odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,
b) je vhodná k účelu, pro který ji objednatel požaduje a s nímž zhotovitel souhlasil, a
c) je dodána s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci.
6.7 Zhotovitel odpovídá objednateli, že vedle ujednaných vlastností
a) je dílo vhodné k účelu, k němuž se věc tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem,
b) dílo množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může objednatel rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná
prohlášení učiněná zhotovitelem nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením,
c) je dílo dodáno s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může kupující rozumně očekávat, a
d) dílo odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které zhotovitel objednateli poskytl před uzavřením smlouvy.
6.8 Předchozí odstavec se nepoužije v případě, že zhotovitel objednatele před uzavřením smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost díla liší a objednatel s tím při uzavírání smlouvy výslovně souhlasil.
6.9 Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že dílo bylo vadné již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou objednatel nemůže dílo užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.
6.10 Za vadu ani nárok ze Záruky nelze považovat změnu (vlastnosti) díla, která vznikla v důsledku jeho běžného opotřebení obvyklým užíváním, nesprávného používání, nedostatečné nebo nevhodné údržby, v důsledku přirozených změn materiálů, které byly k provedení díla použity, v důsledku jakéhokoliv poškození Vámi či třetí osobou nebo jiného nesprávného zásahu nebo manipulace, včetně, nikoliv však výlučně:
a. změny vlastnosti díla způsobené poruchami energetických zdrojů, ohněm, větrem, vodou,
statickou elektřinou, přepětím v elektrické síti nebo špatnou elektroinstalací ve Vašem objektu
včetně nevhodně provedeného zemnění nebo hromosvodu;
b. změny vlastnosti díla způsobené vyšší mocí, tj. okolnostmi či událostmi, jež nebylo možno
předvídat a jimž objektivně nebylo možno zabránit ani při vynaložení veškerého úsilí, které lze
rozumně požadovat;
c. změny vlastnosti díla, jejíž odstranění je považováno za běžnou údržbu, tj. čištění, programování,
výměna filtrů a pod. o
d. změny vlastnosti díla způsobené mechanickým poškozením, zavápněním nebo znečištěním
přístroje, zanedbanou péčí o výrobek, použitím nevhodných chemických prostředků.